Na rozdiel od Facebooku či Instagramu, kam chodievame vo voľnom čase relaxovať, zabaviť sa či nechať sa influencnúť, LinkedIn Slováci považujú za sociálnu sieť zameranú na biznis. Hľadáme tam inšpiráciu, know-how, pracovné ponuky i odborné znalosti skúsenejších kolegov z odboru. A presne preto by na LinkedIn-e mala byť aj vaša značka.
Prinášame vám 5 tipov, vďaka ktorým skvalitníte obsah a zvýšite organický dosah vášho business profilu na Linkedin-e.
1 - Spoznajte LinkedIn
Keď idete na pracovný pohovor, chcete vedieť čo najviac o firme, do ktorej prichádzate. Rovnako je to aj so sociálnymi sieťami – ak vstupujete na neznámu pôdu, zistite si o nej čo najviac.
V prvom kole vyhodnoťte, či je vaša značka vhodná na prezentáciu na LinkedIn-e. Zamyslite sa nad tým, o čom by ste postovali, akú pridanú hodnotu by mal váš profil a hlavne, aké ciele by ste vďaka tomu vedeli sledovať. Položte si otázku, či chcete prezentovať značku, jej činnosť, odbornosť, interné dianie alebo hľadať B2B partnerov či nových zamestnancov.
Hneď v úvode vás však upozorním na fakt, že firemný profil sa na LinkedIn-e nemá ako v bavlnke - táto sociálna sieť (na rozdiel od Facebooku či Instagramu) uprednostňuje obsah osobných profilov. Tie firemné teda budú vždy o čosi pozadu. Za zmienku stojí aj neprítomnosť slovenčiny, ktorá dosahom tiež nepomáha. Ak však nazbierate kvalitných followerov, pôjde len o nepatrné prekážky, na ktoré po čase môžete zabudnúť.
Pozitívnou správou je ale životnosť príspevkov, ktorá je o poznanie dlhšia, ako na sociálnych sieťach vlastnených spoločnosťou Meta. Na LinkedIne je príspevok “v hre” až 2 dni od vypublikovania. Výhodou je tiež možnosť využívania hashtagov, ktoré na LinkedIn-e fungujú omnoho lepšie, ako na Facebooku.
2 - Aktualizujte profily
Aj keď sa môže zdať, že osobné profily nemajú s tým firemným nič spoločné, opak je pravdou. Práve osobné účty vašich zamestnancov dokážu priniesť nových followerow a zvýšiť dosah vášho business profilu. Je teda na mieste, aby boli vždy aktuálne.
Pamätajte na to, že noví followeri si prezrú nielen firemný profil, ale aj profily zamestnancov. Upozornite teda tých vašich, aby…:
• … vás uviedli v profile ako zamestnávateľa.
• … skorporátnili vzhľad svojho profilu - ideálne titulnou fotografiou.
• … aktualizovali sekciu vzdelania vo svojom profile.
• … pravidelne prispievali a spájali sa s firemným profilom.
• … aktívne reagovali na príspevky firemného profilu.
3 - Optimalizujte časti contentu
Či už ste sa rozhodli váš profil využívať na prezentáciu značky, hľadanie B2B partnerov či hiring, príspevky nestačí iba publikovať, ale aj analyzovať. LinkedIn ponúka pomerne detailné štatistiky k jednotlivým príspevkom i celkovým výsledkom. Sledujte v nich najmä nedostatky, ktoré dokážete zlepšiť už vďaka drobným zmenám.
Vymeňte napríklad statické fotografie za priamo vložené video či slideshow, vyhnite sa však videám zdieľaným z YouTube či Vimeo. Prelinky neuvádzajte v príspevkoch, ale v komentároch, zvýši sa tým dosah i engagement príspevku. Zabúdať netreba ani na jazyk príspevkov - podľa followerov vyhodnoťte, či je potrebné uvádzať preklad copytextu či titulky vo videách.
Nezabudnite však na testovanie a vyhodnocovanie. Rady, ktoré fungujú pri jednom profile, nemusia byť úspešné pri tom vašom. Ostatne, môžete mať rozdielne zameranie i ciele.
4 - Urobte kompromis
To, že osobné profily budú na LinkedIn-e vždy uprednostňované, sme už spomínali. Nikto nikdy však nepovedal, že tento fakt nemôžete využiť vo svoj prospech. A práve o tom sú POWER POSTS.
Ide o príspevky, ktoré sa nápadne ponášajú na príspevky osobných profilov. Prepožičiate v nich totiž priestor ľubovoľnej osobnosti. Môže ísť o riaditeľa, zakladateľa, zamestnanca, odborníka či HR manažéra, ktorý sa ľuďom prihovorí prostredníctvom vášho profilu. Vaša značka sa tak stane hmatateľnejšou, bližšou a získate i čo-to na odbornosti.
Využiť tiež môžete úspech jednotlivca v prospech firmy - ak váš zamestnanec ukončí kurz alebo sa mu poradí získať certifikát, máte vo vrecku skvelý power post so slušným potenciálom na zvýšenie dosahu i engagementu.
5 - Kvalita a konzistencia
Jeden príspevok pripraví sekretárka, ďalší kolega zahltený úlohami a ten nasledujúci má na starosti riaditeľ úseku, veď nikto nezistí, že to nepíše ten istý človek. Myslíte?
Je potrebné uvedomiť si, že váš profil sa na LinkedIn-e nachádza v prostredí, kde bojuje o dosah nielen s osobnými profilmi, ale aj konkurenciou. Pre neustále napredovanie musí byť váš content kvalitný, konzistentný a pravidelný - ak na správu vášho profilu nemáte dostatok času či ľudských zdrojov, odporúčame outsourcovať.
Profesionálny support v rámci návrhu stratégie, vytýčenia cieľov, výberu nástrojov, prípravy copytextov či navrhnutia layoutu je dnes bežnou praxou, ktorú využívajú menšie značky i nadnárodní giganti. A aj vďaka tomu dokážu jednoduchšie dosahovať svoje ciele, rýchlejšie rásť a skvalitniť obsah svojich profilov. Nuž a v neposlednom rade i upevniť svoju pozíciu v rámci konkurencie.