NOVINKY

Leto nemusí byť „uhorková sezóna“. Prečo a ako robiť vlastné PR počas letných prázdnin.

Leto je všeobecne považované za obdobie kedy sa mediálny svet zúži na zábavné a menej závažné témy. Pre vaše public relations to však nemôže znamenať uhorkovú sezónu. Naopak! Leto dáva príležitosť zaujať, vyniknúť a osloviť. Ako teda pracuje naozaj dobrá PR agentúra?

V public relations je kľúčová téma

Počas leta sú médiá často otvorené k publikovaniu ľahších, zábavnejších tém a aj ich konzumenti vyhľadávajú ľahší obsah. Preto je základom úspechu ponuka tém, ktoré sú pútavé, zábavné a ľahko zdieľateľné. Môže to byť príbeh o bizarných faktoch, kuriozitách, letných novinkách a tipoch, no zároveň je čas vytiahnuť aj zaujímavé štatistiky.

Z čísel, ktoré vy nepovažujete na prvý pohľad za dôležité, totiž môžu byť aj palcové titulky:

  • Podľa štatistík sa až 75 % žien sa obáva, že ich líčenie nevydrží celý deň. Ako zostať svieža aj v horúčavách? (ak predávate kozmetiku)
  • Podľa prieskumov až 40 % seniorov trpí počas horúčav dehydratáciou. Aké sú najlepšie spôsoby, ako ich chrániť a udržiavať v pohode? (ak vlastníte zariadenie pre seniorov)
  • Podľa prieskumov až 60 % ľudí sa počas leta viac zaujíma o zdravú stravu. Aké sú najlepšie letné recepty? (ak podnikáte v segmente gastro)
Počas leta sú médiá často otvorené k publikovaniu ľahších, zábavnejších tém a aj ich konzumenti vyhľadávajú ľahší obsah

Informujte o aktuálnych témach cez médiá

Cez médiá informujte v lete svojich zákazníkov, klientov a partnerov o dôležitých novinkách týkajúcich sa leta. Tieto informácie môžu ovplyvniť ich voľby a poskytnúť im cenné rady o vašich službách a produktoch.

Napríklad:

  • Všetko o letnej brigáde: Vďaka novinke tento rok zarobíte viac (rady personálnej agentúry)
  • Aké ochorenia hrozia v letoviskách? (edukácia z oblasti voľnopredajných výživových doplnkov)
  • Škoda na majetku v zahraničí? Tento návod vám zachráni peniaze! (odborníci z oblasti majetkového poistenia)
Cez médiá informujte v lete svojich zákazníkov, klientov a partnerov o dôležitých novinkách týkajúcich sa leta.
Cez médiá informujte v lete svojich zákazníkov, klientov a partnerov o dôležitých novinkách týkajúcich sa leta.

Pripravte sa na neplánované udalosti

Mať pripravený plán na rýchlu a efektívnu komunikáciu je kľúčové pre udržanie pozitívneho obrazu vašej značky. Pravidelné monitorovanie médií a sociálnych sietí vám umožní rýchlo identifikovať a riešiť negatívne komentáre, čím predídete eskalácii problémov a ochránite reputáciu značky v médiách. Nezabudnite sledovať aj svoju konkurenciu, aby ste získali cenné poznatky o ich PR komunikačných stratégiách a reakciách na krízy. Tieto informácie vám pomôžu vylepšiť vlastné stratégie a identifikovať nové trendy a príležitosti na trhu pre vašu značku.

Budujte značku zamestnávateľa pomocou PR

Leto je skvelý čas na to, aby ste pomocou PR budovali značku zamestnávateľa a využite na to materiály zo zákulisia. Rozprávajte príbehy o histórii vašej firmy a nechajte svojich zamestnancov, aby sa dostali do popredia. Povedzte o vašej firemnej kultúre, každodennom živote a oslavách. Nezabudnite dať médiám k dispozícii ilustračné fotografie!

Leto je skvelý čas na to, aby ste pomocou PR budovali značku zamestnávateľa a využite na to materiály zo zákulisia

Využite sociálne siete na maximum

Prebuďte svoje publikum a oslovte médiá aj prostredníctvom kreatívnych kampaní na sociálnych sieťach. Organizujte súťaže, výzvy alebo zaujímavé diskusie, ktoré povzbudia ľudí k interakcii. Zapojenie sa do trendových tém môže výrazne zvýšiť viditeľnosť vašej značky. Týmto spôsobom nielenže prilákate nových sledovateľov, ale aj upútate pozornosť svojich súčasných fanúšikov. A ak chcete získať spontánnu publicitu a virálny dosah, mať kvalitné sociálne siete sa oplatí. To je totiž vaša vizitka v public relations aj vtedy, keď chce novinár o vás vedieť viac.

Zamerajte sa na obsahový marketing

Písanie blogov na stránke firmy nie je márne! Ak vytvárate zaujímavé a kvalitné blogy na aktuálne témy, tak:

  • stúpnete v očiach svojich klientov ako odborníci
  • môžete prilákať pozornosť médií - kvalitný obsah budú zdieľať na rôznych platformách, čím zvýši vašu viditeľnosť
  • pravidelné pridávanie nového obsahu zlepší SEO (search engine optimization) vašej stránky aj posilní dôveryhodnosť a autoritu vašej značky
Písanie blogov na stránke firmy nie je márne! Ak vytvárate zaujímavé a kvalitné blogy na aktuálne témy
Písanie blogov na stránke firmy nie je márne! Ak vytvárate zaujímavé a kvalitné blogy na aktuálne témy
Písanie blogov na stránke firmy nie je márne! Ak vytvárate zaujímavé a kvalitné blogy na aktuálne témy

Teraz je ten správny čas pre PR kampane

Leto je čas, kedy je mediálne prostredie menej preplnené, čo predstavuje ideálnu príležitosť na spustenie PR kampaní. V tomto období môžu vaše PR aktivity získať väčšiu pozornosť ako počas rušnejších mesiacov roka a na jeseň budete už mediálne aktívni.

Leto je čas, kedy je mediálne prostredie menej preplnené, čo predstavuje ideálnu príležitosť na spustenie PR kampaní.
Leto je čas, kedy je mediálne prostredie menej preplnené, čo predstavuje ideálnu príležitosť na spustenie PR kampaní.
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram