Kvôli pandémii sme boli nútení hľadať náhradu press eventu, preto sme v oboch fázach kampane zvolili launch ako vhodnú formu bezkontaktnej komunikácie. Pre redakcie sme usporiadali launch, kde sme kreatívnou formou komunikovali informácie o kampani. Urobili sme tak v dvoch fázach:
1.Fáza - “Poďme sa najesť”
Redakciám sme doručili press kit, v ktorom si okrem exkluzívneho prieskumu našli čerstvý sezónny šalát v ekologickej dóze, príbor a prednabitú kartu Edenred so sloganom: “Prílohu máte u nás, na obed vás pozveme!” Spoločnosť Edenred tak priamo podporila aj gastro prevádzky, v ktorých si redakcie zakúpili obed z prednabitej karty a ukázala, že jej cieľom je podporovať obraty v partnerských prevádzkach. Timing kreatívneho launchu bol smerovaný na deň otvorenia prevádzok po lockdowne.
2.Fáza - “Urobme to pre seba”
V druhej fáze, ktorá prebiehala počas jesene, sme redakciám rozposlali press kit s exkluzívnym prieskumom, sypaným ovocným čajom, ekologickou sklenenou fľašou a prednabitou kartou Edenred. Sloganom launchu pre druhú fázu iniciatívy bolo: Vaša pomoc môže priniesť skutočné ovocie.
Táto forma launchu bola špecifická kvôli pandemickej situácii. Tá bola aj pre nás nová, vnímali sme ju však ako výzvu a príležitosť na vytvorenie novej formy kreatívy, čo sa nám podarilo.
Pri príprave návrhu tém sme vychádzali zo stanoveného cieľa - zasiahnuť kampaňou čo najširšiu verejnosť. Bolo preto nutné ponúknuť médiám nielen komplexné informácie z prieskumu, ale taktiež pohľad na problematiku z druhej strany. Dáta, ktoré sme mali k dispozícii sme doplnili o sumarizáciu faktov o poklese tržieb v rámci samotných gastro prevádzok.
S cieľom získať čo najširší zásah v médiách, bola druhá línia celej kampane postavená na príbehoch známych značiek slovenského gastrosegmentu, ktoré zasiahla pandémia a aj vďaka iniciatíve “Poďme sa najesť” a “Urobme to pre seba” sa im podarilo udržať svoje podnikanie. Vďaka obsiahnutému príbehu a emócii sa nám podarilo úspečne osloviť aj lifestylove médiá.
Zapojením public relations do komunikačného mixu kampane sa podarilo znásobiť celkový komunikačný zásah kampane. Počet mediálnych výstupov sa počítateľne premietol do nárastu mediálnej hodnoty a GRP. Informácie o kampani spoločnosti Edenred sa vďaka podpore nástrojov PR dostali nielen k zákazníkom a partnerom, ale i k širokej verejnosti. Vďaka tomu sme prispeli nielen k úspešnosti celej kampane, ale aj k zvýšeniu celkového povedomia o značke Edenred Slovensko.