Od svojich začiatkov zažil Instagram poriadny rozmach. Už dávno však nie je len výplňou dlhých chvíľ bežných používateľov. Ambiciózni marketéri každý deň posúvajú možnosti jeho využitia. Za aktuálne najefektívnejší spôsob využívania Instagramu môžeme považovať práve Stories.

Čo ste o Stories nevedeli

Aj napriek tomu, že Instastories spôsobili poriadny boom a ľudia ich dnes sledujú aktívnejšie ako samotný feed, Instagram v tomto smere nebol priekopníkom. Ako prvý ich uviedol na trh Snapchat, a to v októbri roku 2013. Až tri roky po ňom sa v auguste 2016 objavili na Instagrame, neskôr nasledovali Whats up, Messenger, Facebook, Skype a Youtube. Aj napriek značnému oneskoreniu oproti Snapchatu sa dnes Instagram vyšplhal na prvú priečku v ich používaní, pretože práve tu objavili svoj pravý potenciál.

Zúročenie Instastories v online marketingu

Mnohí klienti práve tento spôsob komunikácie zatracujú, keďže ide o krátkodobé a miznúce posty. Vyše 400 miliónov používateľov, ktorí ich sledujú každý deň, by však mohli byť dobrým argumentom, prečo s nimi začať. Taktiež by ich mohol presvedčiť aj fakt, že reklamy v Stories majú o 44 % vyšší reach a o 23 % vyššiu mieru konverzie ako reklamy vo feede.

Samozrejme, nákupné správanie každého človeka je individuálne, ale pravidelné dávkovanie kvalitného a zaujímavého obsahu je prvým krokom na ceste k úspechu. Dnes už však nestačí iba dobrý vizuál, ten má snáď každý, treba sa odlíšiť. Stories by mali byť pútavé, zábavné a mali by vtiahnuť sledovateľa. Je jedno, či sa chcete zamerať na poznateľnosť značky, zvýšenie návštevnosti či konverzie, Instagram Stories môžu byť v každom z týchto smerov efektívnou pomocou. Môžu byť spontánnejšie a menej formálne ako bežné formy reklamy.

Čo nám firmy najčastejšie v Instastories ponúkajú?

Instastories v číslach

# Denne ich využíva vyše 400 miliónov používateľov a z toho približne 760 000 Slovákov

# 20 % Stories, ktoré uverejnia firmy, vedie k priamej interakcii s používateľom

# 1/3 najviac sledovaných Stories je z business účtov

# 1/3 používateľov Instagramu sleduje Stories každý deň

# 70 % sledovaných Stories je so zapnutým zvukom

# 50 % business účtov pridalo už nejakú Instastory, mal by si aj ty 🙂

Ako obohatiť  Stories content?

# Pridávajte fotky a videá vášho teamu, v mnohých firmách to ešte stále chýba!

narodeniny v Trumpeteri   narodeniny   Natália  grilovanie

 

# Videá a fotografie z eventov a akcií

 Dara rolins   ACAN tlačovka   ACAN tlačovka

# Behind-the-scenes

 fotenie EDO KIN   Biotech   Dmdrogeriemarkt

# Otázky a odpovede, ankety

 ACAN    darčeky pre novinárov

# Reagujte na aktuálne témy a trendy (+ FB posty)

 Naty Košice   Natures 

 Edenred

# Kreatíva, pretože nepotrebujete budgety, potrebujete nápady!

 Pharma MKL

# Influenceri a humor väčšinou nesklamú

 Lenka Šóošová     lapkinn    

 dva typy ľudí

# Nezabúdajte na highlighty

 Trumpeter   Natures    Pharma MKL

Tak si to zhrnieme

Instastories ponúkajú nespočetné množstvo vylepšenia vášho obsahu. Čím sú Stories autentickejšie, tým lepšie výsledky môžu mať aj pri značkách. Zdieľať môžete čokoľvek, čo vám napadne. Samozrejme, využívajte nielen možnosť spontánnych Stories, ale venujte sa aj tým premysleným – zdieľajte fotky svojich kolegov, ale nechajte si priestor napríklad aj na propagáciu produktov, kreatívu a pod. Pridávajte rôzne grafy, emoji, gif, hashtagy, nálepky či interaktívne nástroje (anketa, slider, odpočítavanie času). Môžete tak zvýšiť pozornosť vašich sledovateľov. Ale poponáhľajte sa, aby sa opäť nevykúpil všetok online priestor. 😀

Čauko, vidíme sa na Instagrame – @advertising_mag_icians.

Katarína

Zdroje:
https://www.websitehostingrating.com/instagram-statistics/
https://99firms.com/blog/how-businesses-use-instagram-stories/