Aj po štyroch rokoch v reklamnej sfére verím, že reklama môže mať svoje čaro a že si dokáže obhájiť svoju existenciu kreativitou a stvárnením na dostatočnej úrovni. Pravdou však je, že veľa kampaní šliapne vedľa – či už vďaka tomu, že vsadí na hlúpy vizuál, alebo na headline, ktorý okolo tvorivého človeka ani len nešiel. Existujú ale aj marketingové prešľapy, ktoré robia viac zla než iné…

Jedným z takých je napríklad kampaň piva Bernard, ktorá rozhnevala feministky. Prečítať si o ňom môžete na tomto mieste: http://byznys.lidovky.cz/sexisticka-reklama-bernard-opet-pohorsil-feministky-p0j-/firmy-trhy.aspx?c=A170614_172742_firmy-trhy_mpt.

A ako reagovala spoločnosť na regulérne výčitky zo strany tých, ktoré obhajujú rovnoprávne postavenie žien? Nie práve najlepšie. Namiesto ospravedlnenia a stiahnutia reklamnej kampane len priliala olej do ohňa a obrátila to všetko na vtip (reakciu si môžete prečítať tu: https://www.mediaguru.cz/aktuality/bernard-reaguje-na-vytky-feministickou-kampani/ ). Ale na tom, že ani v 21. storočí ešte nechápeme, že ženské telo nie je len objekt a že ženy si zaslúžia rovnaký rešpekt ako muži, nie je smiešne vôbec nič.

Public relations je dôležitá časť celkovej komunikácie. Práve ono by malo byť prostriedkom na odkomunikovanie chvályhodných informácii o jednotlivých spoločnostiach. Zároveň by však malo slúžiť aj na to, aby vďaka nemu mohol každý, kto urobí chybu, povedať ľuďom: “Prepáčte, polepšíme sa…”

Peťo