Som ročník 89, revolučný, prevratový, no aj keď to znie historicky, podľa mňa nie som stará. Napriek tomu sa v niektorých situáciách tak cítim. Každým rokom všetko plynie akosi rýchlejšie. Jedným z príkladov je prostredie sociálnych sietí. Ako deti sme objavili chat príspevky na teletexte, kde ľudia posielali sms a cez telku si vymieňali čísla, správy, hľadali partnera, kamaráta či spoločníka na voľnočasové aktivity. Keď toto raz budem rozprávať svojím ratolestiam, bohvie ako sa na mňa budú pozerať. Viem, že to bude jedna zo situácií, kedy sa budem cítiť veľmi stará…

Ale pokračujme. Veľkým boomom bol azet/pokec. Asi práve ten spustil obrovský ošiaľ cool sociálnych sietí. Ja sama som práve tu spoznala svoju prvú lásku. Detskú, ktorá ale vydržala až 7 rokov. Čaro Pokecu predstavovali fotografie tých, s ktorými si ľudia posielali RP-čky. S výnimkou, keď osoba vyobrazená na fotke nezodpovedala jedincovi četujúcemu za počítačom.

A teraz zatiaľ najmocnejší a najúspešnejší facebook. To je pecka. Ľudia môžu celý svoj život prežívať s priateľmi hneď pár sekúnd potom, ako sa niečo zaujímavé počas dňa udeje. Napríklad, keď sa ráno zobudím a odfotím sa v posteli, lebo sa mi nechce vstať. Alebo keď mám nutkanie vyšpúliť pery, na ktorých mám nový rúž, a bude to super selfie, a pod. Škoda len, že mnohí uprednostňujú mať 3585 priateľov. Keď sa s nimi však stretnete na ulici, horko ťažko pozdravia, ak vôbec. Ale to nevadí, lebo čím viac friends tým viac cool.

Všetko je to dokonale vymyslené. Ľudia scrollujú fb všade a stále. Pri raňajkách, počas prokrastinácie v práci či pri učení, s priateľmi v bare, na obede alebo aj na toalete. A to sa nám páči ;). Môžeme v agentúre vymýšľať súťaže, kreovať super posty, super fotky, vymýšľať stále nové Gif-ká, a tak získať mnoho fanúšikov a dostať medzi nich nášho klienta.

Ak chceme followerov zaujať peknou fotkou, máme tu INSTAGRAM. Aj keď mnohých pobúrila zmena ikonky, verím, že užívatelia neodbudli. A tak všade, kde sa pohneme, rozmýšľame fotografickým okom ako nafotiť produkt čo najkrajšie. Keď k tomu vyberieme ten správny filter, umelecké dielo je na svete. Stačí už len napísať čo najviac výstižných “heštegov“ a zbierať lajky J. Momentálne sa teda pohybujeme vo svete mriežok a hesiel. V tichosti čakám, kedy sa ľudia budú navzájom dorozumievať týmto novým jazykom. Minule som aj ja vymyslela jeden super. Čo poviete na hashtag #heštegujem J? Ináč vedeli ste, že maximálny počet na jeden príspevok je 30 “heštegov“? Strašne málo však ?

Ako najnovší a zatiaľ nie úplne prebádaný tu máme Snapchat. Jeho cieľovka je vraj 15-25 rokov. Mám pocit, že hornú hranicu trošku zvyšujú aj niektoré naše celebrity, ako Dara a Rytmus, Leoš Mareš a pár ďalších. Veď koho by nebavilo vracať dúhu, či vyzerať ako zebra, psíček, či mačička? Nemusíme sa za nič hanbiť, veď všetko za pár sekúnd zmizne a je to „real life“, akurát že v telefóne. Hlavný dôvod prečo je vraj Snapchat taký obľúbený je, že na ňom vás nesleduje mama, ujo či babka. Napriek tomu nehovorme hop, veď ani ja by som nebola povedala niekoľko rokov dozadu, že mi niekedy príde friend request od potenciálnej svokry, strýka či vlastnej mamy. 😉

Každopádne aj prostredie online komunikácie a sociálnych sietí má svoje čaro. Všetci nadávame kamarátom, nech nepozerajú stále na mobil a pritom to robíme tiež. V oblasti PR či reklamy vieme v neuveriteľne krátkom čase cielene osloviť obrovské množstvo ľudí . Veď každý rád nakupuje a nie je nič príjemnejšie ako objaviť krásne topánky cez obednú prestávku a potešiť sa. Predsa aj to je dôvod, prečo chodíme do práce, nie?

Z toho všetkého mi teda vychádza jedno. Mám rada svoju prácu. Vďaka nej sa mám kde posúvať, môžem objavovať, učiť sa a napredovať. Pretože PR je všade 😉

Miša