1. decembra som oslávila načatie piateho roka v Trumpeter a zároveň vo svete PR. K tejto mojej životnej epoche mi momentálne napadajú iba samé sentimentálne spomienky, kvôli ktorým ste sem isto neklikli. Preto vymením patetickosť za niekoľko mojich PR postrehov z posledného obdobia, ktoré vnímajte skôr samostatne, no so spoločným menovateľom PR FENOMÉN:

FENOMÉN SUBJEKTIVITY – je prirodzené, že ľudia zaangažujú pri rozhodnutiach svoj subjektívny vkus či preferenciu. PR by malo byť profi, no často sa stretávam s tendenciou marketingových manažérov, novinárov, či kolegov zabúdať na zohľadnenie účelu, cieľovky, objektívneho záujmu a ostatných okolností. Ak príde k najhoršiemu, riadia sa subjektívnymi pocitmi. Rozšírená „choroba“, ktorej metastázy sa nepriaznivo prejavujú na výsledkoch. Nezabúdajme na účel a funkčnosť a najmä, že to čo robíme má cieľovú skupinu, ktorá je pánom všetkého. Ak máme napríklad radi hipstersky ladené ilustračné fotky neznamená to, že ich budeme všade používať, napriek tomu, že naše publikum je naladená odlišne, prípadne protichodne. Subjektivitu bokom.

Mrs. Carter Beyonce GIF - Find & Share on GIPHY

FENOMÉN ARGUMENTÁCIE – každé naše stanovisko, či názor by malo byť podložené argumentmi v prípade ak sa klient, novinár, alebo šéf spýta obľúbené „No, a….???“..myslíte na to?:-)

Amanda Peet Embarassed GIF - Find & Share on GIPHY

FENOMÉN ÚPRIMNOSTI – ak by som bola v pozícii hovorkyne, vždy by som tvrdila, že CSR je pre firmu viac ako marketing a zrejme by som PR aspekt priznala len ako nevyhnutnosť – len tak, medzi rečou- nie ako účel. Niektorí hovorcovia zvučných značiek vo svojich vyjadreniach priznali, že chápu CSR najmä ako PR nástroj..a ja sa pýtam, sťa Pišta Hríb, že..PREČO? Jeden z ohromných PR pozitiv argumentov pre firmu a veľakrát jediný, zatienený odhalením, že ho vlastne robíme účelne..som len profesne zdeformovaná? nedá sa to odkomunikovať lepšie? je to úprimnosť, či už prostorekosť?..- toľko z mojich rečníckych, i keď zároveň maximálne sugestívnych otázok k tomuto fenoménu, pretože mám niekedy pocit, že popri hovorcoch by mala na komunikačných oddeleniach vzniknúť aj pozícia „Honesty managera“:-)

Talking I Love Lucy GIF by HULU - Find & Share on GIPHY

FENOMÉN ZMIEN – dôležitý faktor, a jej manažment v PR neradno podceňovať. Rýchlo sa vyvíjajúce zmeny sú magickým motorom tejto oblasti. Jeden deň pripravujete vizuál s textom do printu ako gro PR, zajtra je už ale dôležitý Facebook kontent a pozajtra doštudovať ako funkčne viesť PR pre nábor, nikdy nevieme, aký bude trend na základe dopytu deň po tom:-)…-to mám v PR rada:-)..a pri slove „zmena“ sa pozastavím aj u zmien klientov, kde vnímam, že ich berú často ľahostajne. Odkomunikovanie zmien v PR je ako odštartovanie obrovskej mašinérie, nedá sa to robiť každý týždeň a pre PR firmy to môže byť fatálny chaos. Neoznamujeme susedovi, že na obed neprídeme o 12 ale o 13, oznamujeme to médiám a širokej verejnosti, ktorá je zahltená XYZ informáciami a tú našu často neočakáva (ako náš sused:-) a ani možno nikdy nezachytí. NEPODCEŇUJME ZMENY  PRI PRVOTNOM NASTAVOVANÍ KOMUNIKÁCIE RADŠEJ DVAKRÁT MERAJME A RAZ REŽME…

Chaos GIF - Find & Share on GIPHY

Peťa