Nájsť správny mix nástrojov, s ktorým efektívne odštartujete komunikáciu môže byť oriešok. Ak uvažujete nad tlačovou besedou, pomôžem vám ho rozlúsknuť. Keď totiž médiám a influencerom pripravíte namiesto nudnej klasiky originálny zážitok, skočili ste do vody z najvyššieho odrazového mostíka, navyše s trojitým saltom.

Pre predstavu, uvediem príklady našich posledných úspešných press eventov, ktoré sme organizovali za posledný mesiac.

  1. Food Festival v prepojení firiem Oresi a Gorenie

Značka Oresi spojila uvedenie nového produktu spotrebičov radu Simplicity of Gorenje s oslavou 2. výročia otvorenia showroomu Oresi na Hodžovom námestí. Kitchen fest bol plný zaujímavých hostí a originálneho programu, ktorý sa niesol v hesle „Drama Free“.

  • Program festivalu bol vo všeobecnosti zaujímavý a jedným z jeho bodov bol aj NEstand up moderátorky Zuzany Sabolovej, známej z televíznej kuchárskej show.
  • Spomeňme aj ďalšie tromfíky ako beseda s blogerkou roka 2018 a autorkou projektu Denník mamy 8 detí Nikou Macinskou.
  • Novinári a influenceri si mohli vyskúšať aj kváskovanie s Lenkou Mančíkovou.
  • Zdobenie hallooweenskych muffinov a kreslenie vlastných diel na kuchynské dvierka.
  1. Vymeň mobil za hračku s TOYETO

Na základe aktuálneho prieskumu sme zistili zaujímavé informácie, ktoré sa využili pre viaceré účely press eventu. Vedeli ste napríklad, že až 78% detí, ktoré sú mladšie ako 5 rokov majú prístup k technológiám?

toyeto tlačovka

  • Ideou besedy boli Vianoce vs. digitálne gadgety.
  • Tematike sme prispôsobili každý detail.
  • Vianočný stromček, pod ktorým si novinári a influenceri našli personalizované darčeky. Vianočné čiapky, škoricové muffiny a nechýbal ani pravý punč, ktorý ste mohli cítiť už pri vstupe do Eurovei, kde sa event konal.
  • Dáta z prieksumu sme zapracovali do infografiky, využili sme ich ako podklad do textov pre novinárov a samozrejme prezentovali sme ho aj počas formálnej časti tlačovky.
  • Vieme, že každý sa rád hrá, a tak si aj naši hostia mohli vyskúšať rôzne vnímavé hračky a vymeniť ich aspoň na chvíľu za mobil.
  • Počet prítomných médií: 18
  • Počet mediálnych výstupov: 18+
  • Postarali sme sa o zabezpečenie organizácie, ideí, vizuálov, personalizovaných pozvánok, dotazníka, prieskumu, infografiky, preskitov, catteringu a iného technického zabezpečenia.

Na čo sa počas prípravy tlačovky zamerať, a naopak čomu sa vyhnúť?

Kedy usporiadať tlačovku

Čas. Timing. Stratégia a jej priority.

Ak s firmou práve začínate alebo ste už rozbehnutý, skvelým nástrojom ako dať svetu navôkol vedieť, že existujete, máte nový sortiment tovaru, vymysleli ste stroj času…. je práve TLAČOVKA. Ide o efektívny aspekt komunikácie vašej značky. Usporiadajte tlačovku mesiac po rozbehnutí brandu! Šesť mesiacov od štartu komunikácie! Dva roky odkedy ste na trhu!

  • Pravdou je, že výber obdobia eventu je podstatný, no ešte podstatnejšie je, aby ste ju niekedy zrealizovali.

Rozpočet na akciu

Budget. Bez neho to nejde.

Určenie možností ako sa pri organizácii TB rozhadzovať sa rovná výške plesnutia sa po vrecku. Je extrémne dobré ak máte dopredu určený a plus mínus stanovený budget k tejto aktivite. Keďže idea sa dá vyčarovať aj na desať násobok vášho možného limitu, neduplicitujte si prácu so zbytočným prerábaním nápadov z vysnívaného press eventu s nadupanými kapelami na komorné posedenie v podniku na rohu.

  • Najprv vedomosť o limite budgetu, potom tlačovka.

Nosí sa kreativita a interaktivita prezlečená za workshopy

Idea. Podstatný prvok tlačovej besedy. Prvok, ktorý zaujme. Upúta a je zapamätateľný.

kuchyne oresi tlačovka

Priznajme si , že nie všetky produkty či službu sú megalománsky zaujímavé samé o sebe, no možno sú neskutočne užitočné. Práve preto je podstatná kreatíva, veľký humbug, okolo vášho produktu/služby. Alebo naopak. Váš produkt, môže byť veľmi zaujímavý a tlačovka s ideou ešte umocní a vyzdvihne jeho podstatu. Najhoršie je, keď je váš produkt o ničom a idea na TB tiež. 😊

Kontakty nad zlato

Zbierajte. Uchovávajte. Využívajte.

Komu chcete dať o sebe vedieť? Média? Obchodný partneri? Influenceri? Na všetkých potrebujete dávku kontaktov. Kvalitné  databázy čísel a mailov sa zháňajú dlhodobo a sú vzácnejšie ako si možno mnohí neuvedomujú. Zbierajte. Uchovávajte. Využívajte. Hlavne nežiadajte od svojej agentúry čísla na novinárov rovnako ako nežiadate mailové adresy na zákazníkov od svojich partnerov.  Pracujte aktívne na sociálnych sieťach, vypustite nejaké obrázky či lákavé videá. Nechajte „uniknúť“ pár zákulisných informácií, na ktoré sa môžu návštevníci tešiť. Vytvorte jednoduchý hešteg, ktorí budú ľudia šíriť na sociálnych sieťach. O význame takejto mriežky sme už písali.

  • Kontakty sú alfa omega, rovnako ako know how vašej firmy.

Obsah sa rovná kvalita

K veci. Stručne. Jasne. Konkrétne.

O formálnej kvalite catteringu alebo iného technického zabezpečenia snáď ani nemusím písať. To v dnešnej dobe považujem za samozrejmosť. Nezabudnite sa pri tom všetko zdobení či vyberaní miestnosti a špičkového občerstvenia sústrediť aj na obsah, ktorý médiám či partnerom ponúkate. To, prečo vlastne prišli. Ak prezentujete, vystupovanie by malo byť na úrovni a rovnako aj slová, ktoré a o čom hovoríte. Vyhnite sa zbytočne dlhým prezentáciám. Hovorte k veci, stručne, jasne, konkrétne. Nepredlžujte svoje vystúpenie redundantným obsahom. Poslucháči sa po dlhom prednášaní začnú nudiť a jediné na čo sa budú sústrediť bude ten vymakaný cattering. Ak nie ste práve najlepší rečník, podajte žezlo pozornosti do iných rúk. Človeku, ktorý je na to stavaný a vystupovanie či kvalitný prejav mu je prirodzený.

  • Vyčerpajte tému, nie poslucháča 

Mediálne výstupy môžu odzrkadľovať atmosféru

Referencie. Jedinečnosť. Poučenie.

Je vo vašom záujme, aby sa návštevníci cítili príjemne a neskôr o evente a produkte pozitívne referovali. Ak je váš produkt exkluzívny, rozhodne by atmosféra mala evokovať pocit výnimočnosti. Organizácia je síce náročná, no bolo by skvelé, keby ste preťažené nervy držali na uzde. O niečom takom by Vám vedel povedať Steve Jobs, ktorý v roku 2010 predstavoval Iphone 4 a v návale hnevu nakričal na novinárov. To sa nám ale ešte nestalo 🙂

TLAČOVKA je časovo náročná. Pre viaceré profesie. Od grafikov až po manažérov či accounťákov. Možno to zvládnete, ale možno k tomu potrebujete ľudí so skúsenosťami.

V každom prípade, urobte to! Bude to stáť za to!

N

A

T

Y