Keď zadáte do Googlu heslo content marketing, vyhodí vám približne 37 000 000 odkazov. A to nie je náhoda! Ak chcete budovať povedomie o svojej značke a vzťah zákazníka k svojim produktom či službám, ak predávate s podporou online marketingu a s ohľadom na budget realizujete iba krátkodobé kampane, tento pojem by pre vás mal byť novou mantrou.

Bill Gates povedal, že ak by mal dolár, investoval by ho do PR. My hovoríme, ak máte dolár na PR, zvoľte si content marketing – bez ohľadu na to, či máte v hľadáčiku napísané B2B alebo B2C. Prieskumy o ňom preukázali 3x väčšiu návratnosť investícií ako PPC reklamy a hoci to opäť vyžaduje trpezlivosť investora, ide o jedinú formu reklamy, ktorá účinkuje nepretržite, respektíve bude fungovať aj 1 000 rokov p. a. (rozumej po agentúre). Chvalabohu alebo bohužiaľ. Ako pre koho. 🙂

Skrátka, marketingové prikázanie na rok 2018 znie – robte hodnotný, relevantný a konzistentný obsah všade, kde sa dá. Budujete tým SEO, zvyšujete organickú návštevnosť webu, tvoríte emóciu, posilňujete značku…

Tu je 5 otázok a odpovedí, ktoré vám ako profesionálni tvorcovia relevantného obsahu ponúkame:

Čo je to obsahový marketing alebo content marketing?

Profesionálna tvorba obsahu, jeho cielené umiestnenie v online alebo offline priestore a nekonečná správa. Toto všetko môžete hľadať aj pod výrazom content marlketing.

Je to len tvorba webu?

Nebuďme naivní! 🙂 Je to blog, infografika, články, sociálne siete, web stránka, audio/video, e-knihy, prezentácie, webinár, linkbuilding….

A keď tým všetkým prejdete, dostanete sa možno na úroveň značky Sephora, ktorá nechala ľudí, aby jej priamo na stránke vytvárali obsah.
Vlastný chat, vlastné konverzácie, vlastné recenzie, tipy, rady, odporúčania… rovno na vašom webe. Dali by ste to? 🙂

https://www.sephora.com/community/

Kedy začať s kvalitným obsahom?

Ak ste si doteraz vyberali agentúru na rok spolupráce, zadržte. Rozvrh content marketing manažéra nemá konca-kraja. Ak chcete dosiahnuť svoje ciele, začnite okamžite, lebo náskok konkurencie už nedoženiete. A potom nepretržite vytvárajte užitočný obsah, ktorý je k dispozícii každému zákazníkovi, ktorý hľadá riešenia vo vašom segmente, prípadne odpovede na otázky, ktoré by inak zostali medzi nebom a zemou. 🙂

Tu je jedna skvelá ukážka, ako sa prostredníctvom contentu dá bojovať s imidžom, ktorý je v spoločnosti možno až hlboko „zažratý“. Čo poviete? Sú hranolčeky v McDonald zo zemiakov? 🙂

Ako teda na tvorbu web stránok?

Základnou platformou je vaša web stránka. Všetky ostatné kanály by mali smerovať zákazníkov práve sem.

Nikdy nepodľahnite pochybnostiam, že ide iba o blog, a ak máte začať práve ním, robte to kvalitne. Či ho budete vytvárať inhouse, alebo túto domácu úlohu zveríte agentúre, merajte dvakrát a až potom režte. Práve toto je totiž cesta, ako zvýšiť svoje zisky. Textára, ktorý vám napíše pekný blog za 3 €, pošlite ku konkurencii. Nájdite si profesionála, ktorý vie vyhodnotiť vaše kľúčové slová tak, aby blog podporoval SEO on page, dokáže tvoriť prelinky formou anchor textov smerované na konkrétne produkty alebo služby v konverzných častiach webu, a to všetko spracuje do formy, ktorú ľudia radi „konzumujú“.

Viem vytvoriť kvalitný obsah na svoj web?

Nepíšte slohy. Existujú univerzálne odporúčania, podľa ktorých by texty obsahového marketingu mali byť prerušené každé 3 riadky alebo každých 75 až 100 slov. Obrázkom preštrikujte text každých cca 300 slov. Používajte podtitulky. Headline je dôležitý a mal by mať do 60 znakov. Vytvárajte zdieľateľné infografiky a zdieľajte všade tam, kde sú vaše „cieľovky“, od LinkedInu až po Facebook. Reagujte rýchlo.

Mimochodom, top content marketérom, ktorý funguje ako líder tohto segmentu aj v našich podmienkach, je pre mňa IKEA. Hneď potom ako kostýmová výtvarníčka seriálu Game of Thrones zverejnila, že kostýmy hlavných postáv sú také impozantné aj vďaka koberčekom z IKEA, zverejnil nábytkový kráľ návod, ako ich kúpiť za 79 dolárov a vyrobiť. 🙂  Za zmienku stojí aj skvelý blog, aplikácia IKEA Place  alebo relaxačné videá na YT.

Chcete maximalizovať návratnosť svojich investícií do marketingu? Aj vy ste si práve uvedomili, že na toto všetko nemáte v rámci firmy kapacity?
Poďte k nám!

Ivka

www.trumpeter.sk