Predstavte si to – riaditeľ spoločnosti spustí marketingovú kampaň. Táto kampaň propaguje určitý produkt, ktorý však neexistuje. V tom, prečo by ste si ho mali vybrať, riaditeľ spoločnosti argumentuje svojimi skúsenosťami a výsledkami z minulosti. Neviete, ako produkt vyzerá, aké má konkrétne vlastnosti, viete len, že raz príde na trh. Nejde pritom o žiadnu teasingovú kampaň, produkt je jednoducho v procese tvorby. Ako by ste sa rozhodli?

Takáto situácia nastala v kampaniach na primátora Bratislavy. Nedávno som narazil na zaujímavý status M. Hetteša, ktorý sumarizoval, ako sú na tom momentálne kandidáti a kandidátka so svojimi programami pre lepšie hlavné mesto. Najlepšie z toho vyšiel M. Vallo s Plánom Bratislava, na druhom konci sú V. Mika a C. Líšková. Niekde v strede sú I. Nesrovnal a J. Mrva.

Nechcem teraz hovoriť, kto je najlepší kandidát, sám v tom ešte nemám jasno. Zaujímavý je však postup. Ak sa na to pozrieme optikou prvého odstavca tohto blogu, volebný program je produkt, ktorý by mal byť “predaný” cieľovej skupine (obyvateľom Bratislavy) za ich priazeň. Tento produkt však v tejto chvíli ešte neexistuje, hoci kampaň už beží.

Samozrejme – verím, že volebné programy sa ešte dopracujú a ponúknu na webových stránkach kandidátov a tiež viem, že nikto sa nemusí rozhodnúť hneď teraz – že pokojne môže počkať na to, ako bude produkt vyzerať a následne si vybrať ten najvhodnejší.

Dúfam len, že cenovka hlavného mesta, ktorá je aktuálna už teraz, bude všetkých motivovať k tomu, aby jej kvalitou zodpovedali.